۱۱ کولبر دیگر مجروح شدند

در مناطق مرزی نوسود‌، بانه و مریوان ۱۱ کولبر دیگر مجروح شدند.

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود ۸ کولبر زخمی شدند.

در همان شب در پی شلیک نیروهای هنگ مرزی کولبر دیگری به نام نیما الماسی اهل ثلاث‌ باباجانی مجروح شده است.

 همزمان نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر جوان با هویت میلاد را با سلاح کلاشینکف مورد اصابت گلوله قرار دادند. این کولبر از ناحیه زانو به شدت زخمی شده و جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

همچنین شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی قامیشله مریوان با سلاح جنگی گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کولبر به شدت زخمی شده است. هویت این کولبر ساسان محمدی ۲۸ ساله و اهل شهر بانه می‌باشد. بر اساس این گزارش نامبرده از ناحیه دست چپ و لگن مورد هدف دو گلوله کلاشنیکف قرار گرفته است به‌طوری که بعد از گذشت چند روز هنوز توانایی حرکت دادن دست و پایش را ندارد. لازم به ذکر است که یکی از گلوله‌ها از ناحیه لگن به او اصابت کرده و از شکمش بیرون رفته است.

بر این اساس از ۲۱ آوریل ۲۳ کولبر مجروح و یک کولبر نیز کشته شده است.

براساس گزارش شبکه‌ حقوق بشر کوردستان در فروردین ۱۴۰۳، ۵ کولبر با شلیک نیروهای ایران کشته و ۵ کولبر نیز به سبب ایست قلبی، سرمازدگی و پرت شدن از ارتفاع کشته شده‌اند و ۴۱ کولبر مجروح شده‌اند و از این تعداد ۳۱ کولبر با شلیک مستقیم نیروهای دولت ایران مجروح شده‌اند.